New York 2018

Chrysler Building

Koncem roku 2017 mi volal kamarád Tomáš, jestli bych nechtěl s ním v únoru příštího roku do New Yorku na tři zápasy NHL. I když jsem si vzal pár dní na rozmyšlenou, bylo mi jasné, že tohle si nemůžu nechat ujít. NHL – nejlepší hokejová liga světa a vidět hned tři zápasy v New Yorku, no to se nedalo odmítnout. Za dva dny už jsem mu volal, že to beru ať mi řekne podrobnosti.

Výhled z hotelu na Long Island City

Zájezd na NHL do New Yorku pořádala společnost CZECH SPORT TRAVEL. Přiznávám, že  jsem se delší dobu na stránky této firmy díval a prohlížel si nabídky zájezdů na různé sportovní akce. Tomáš už byl o kus dál, vybral zájezd a předem se domluvil s organizátory na možnosti individuálního plánu, stačilo jen říct, co chce člověk vidět, že vynechá jeden zápas, nebo naopak chce jeden zápas přidat (v NY je to možné, hrají tam tři mužstva. New York Rangers, New York IslandersNew Jersey Devils – ti sídlí na předměstí New Yorku). Náš zájezd nesl název:

NY Rangers – Boston + NJ Devils -Calgary + NY Islanders – Detroit, ESTA, Jízdenka na AirTrain (vlak z letiště k první stannic metra, tam a zpět), Jízdenka MHD týdenní, Socha Svobody – výlet na Liberty Island a Ellis Island, Top of the Rock – výhled na Manhattan z vrcholu mrakodrapu

Bryant park – kluziště zdarma

Super, cestovní kancelář za nás vybavila, nemuseli jsme se starat o víza, jízdenku AirTrain, MHD v NY. Já jsem chtěl vidět všechny zápasy, proto tam jedu, že jo, nějaký New York mě moc nezajímá. Tomáš se rozhodl vynechat poslední zápas, NY Islanders : Detroit a rozhodl se vyrazit za krásami The Big Apple sám, na vlastní pěst.

Pohled na část ManhattanuTop of The Rock

A už je tu konec ledna, zájezd zaplacen, víza vyřízena, vše potvrzeno, tak můžeme balit. Úterý 6.2. den “D”, jedeme pěkně vlakem do Prahy, směr letiště Ruzyně, kde v poledne  máme sraz se všemi účastníky. Je 14:25 odlet směr Amsterdam, přestup na letadlo do NY.  Oba lety proběhly celkem v pohodě, jen při odletu do NY jsme měli drobné problémy a asi hodinové zpoždění.

Náš domov v New Yorku

V NY přistáváme na letišti JFK. Už na nás čekají pracovníci CK, rozdělí všechny účastníky podle hotelů, posadí nás na vlak a jedem. Naše skupina je ubytována v hotelu Four Points by Sheraton Long Island City. Je večer, jdeme spát, hotel si prohlédneme až ráno.

Hotelová terasa nám posloužila jako rozhledna, most Queensboro Bridge

Středa 7.2. V 8:00 snídaně a potom nás čeká prohlídka New Yorku. Počasí nám moc nepřeje, prší, ale i tak to zvládáme na jedničku. Postupně poznáváme, kromě metra, Bryant park, Grand Central Terminal (Hlavní nádraží),New York Times, budova OSN. Pozdní oběd si dáváme v podniku Cafe HESTIA na 513 Fashion Ave.

Kavárna CAFE HESTIA – naše jídelna

Samoobslužná jídelna, kde si vyberte z velkého množství nejrůznějších druhů jídel, salátů a nápojů, zaplatíte u kasy, vyberete místo u stolu a v klidu si vychutnáte své jídlo. Tato jídelna se stala po dobu našeho pobytu “naší” restaurací, chodili jsme tam na obědy. Po obědě jsme ještě zašli na slavnou Times Square, potom do  známého podniku Hard Rock Café a omrkli jsme dějiště večerního zápasu NHL – Madison Square Garden.

Grand Central Terminal (Hlavní nádraží)

Zápas začíná až ve 20:00, promočení a uchození si ještě zajedeme metrem odpočinout na hotel. Večer nás čeká první zápas našeho tripu do NY. Na začátek dva týmy originál six – New York Rangers vs Boston Bruins. V obou týmech hrají také naši hráči, tak uvidíme, kdo se nám předvede v akci. Samotná aréna Madison Square Garden je úžasná, v noci krásně nasvícená a uvnitř opravdu parádní, všude spousta suvenýrů Rangers. Lístky máme výš až skoro pod střechou, kupujeme pivo a hledáme svá místa. Jsme sice vysoko,ale i tak perfektní výhled na ledovou plochu a kdyby nám něco uteklo je tu obří kostka nad ledem, kde nikomu nic neuteče.

Ledovou plochu máme jako na dlani – show může zažít

Začíná rozbruslení a my poznáváme naše borce, v dresu Bruins jsou to Davidové Krejčí a Pasterňák spolu se slovenským obrem Zdeno Chárou. Na straně Rangers se rozcvičuje i gólman Ondřej Pavelec. Do zápasu ale nastupuje miláček diváků Henrik Lundqvist. Rangers nejsou zrovna ve formě a brzy prohrávají a tak v půlce druhé třetiny jde do brány Ondra Pavelec. Ovšem ani on nezabránil vysoké prohře domácích 1:6. Čeští borci sice gól nedali, jen David Pastrňák si připsal bod za asistenci, zato Zdeno Chára dal jeden gól a na druhý nahrál.

Střídačka Bruins, na mantinelu sedí David Krejčí

Co je ovšem na celém zápase nejúžasnější, to je atmosféra. Fanoušci si to opravdu užívají, vůbec jim nevadí, že jejich tým prohrává. Prostě od začátku až do konce je to velká show a všichni si to za své peníze užijí. Lístky na Rangers patří k nejdražším v celé NHL.

Madison Square Garden září do noci

Po utkání se ještě projdeme po zářící Time Square a rychle do hotelu, zítra po snídani nás čeká další super den plný zážitků.

Pokračování příště

Od dětství mám rád motoristický sport, před 15 lety jsem jej zkombinoval s fotografováním. Focení mi přináší radost i adrenalin. Rychlost, akci, emoce i krásné ženy, to vše vás učím zachytit hledáčkem fotoaparátu. >> Můj příběh si přečtěte zde >>